fbpx

מה עושים עם המשכורת שהרווחתם בחופש הגדול?


 

לא מעט בני נוער יוצאים לעבוד במהלך חופשת הקיץ, כשהעבודות מגוונות במיוחד. יש מי שבוחרים לעבוד בחנויות בקניון, יש שמעדיפים לעבוד במלצרות, יש שמגישים קו”ח לסופרמרקט הקרוב ויש אף נערים ונערות שמדריכים בקייטנות או עובדים בבייביסיטר. כך או כך, מדובר בתעסוקה מצוינת שמאפשרת להרוויח כסף, ואפילו הרבה. יצאתם לעבוד במהלך חופשת הקיץ? בין אם הרווחתם מאות שקלים ובין אם אלפים – סביר להניח שתהיתם מה תעשו עם המשכורת שתקבלו. ובכן, הנה כמה הצעות:

לחדש את המלתחה

למרות שברוב בתי הספר ישנה תלבושת אחידה, עדיין אתם זקוקים לנעליים, מכנסיים ובגדים לבילויים עם חברים או לשעות אחר הצהריים. לכן, תוכלו להשתמש בחלק מהכסף שחסכתם בחופש לטובת חידוש המלתחה (וביתר להשתמש עבור מטרה אחרת). אמנם הקניון עשיר בחנויות בגדים, אבל המחירים עלולים להיות גבוהים ואתם וודאי רוצים לחסוך חלק מהמשכורת, לא? ובכן, תמיד אפשר לקנות באיביי בגדים, משום שההיצע רחב במיוחד והמחירים זולים ונגישים לכל כיס, לכן מדובר בעסקה משתלמת במיוחד. אם אתם לא בקיאים כל כך בשפה האנגלית, טוב לדעת שיש אתרים כמו אתר צ’יפסט, שמנגיש את התוכן של איביי ועלי אקספרס בעברית, מה שהופך את תהליך הרכישה לקל יותר.

לטוס לחו”ל

כיום בני נוער טסים לחו”ל עם סיום שנת הלימודים האחרונה (טיול לפני צבא). זה לא משנה באיזו כיתה אתם נמצאים כיום, כי בכל אחת מהחופשות שנותרו לתקופת התיכון, תוכלו לחסוך כספים לטובת טיול בחו”ל עם החברים. אם תצליחו לחסוך סכום משמעותי, תוכלו לטוס לתאילנד (טיול בתאילנד עשוי לעלות 10,000 ₪ ומעלה), וכמובן תוכלו לטוס לכל אחת מעיירות הנופש השונות בעולם, וליעדים שמושכים אליהם צעירים רבים, כמו קוסטה בראווה, איי יוון וכו’.

לרכוש פריט שתמיד רציתם

אם תמיד חלמתם לקנות סוני פלייסטיישן, רחפן, צמיד עם תליונים, רכב (לבעלי רישיון הנהיגה) או אפילו מצלמה איכותית – ובכן, זה הזמן לעשות זאת! לפעמים אנחנו רוצים לרכוש פריטים מסוימים, אבל ההורים לא יכולים להרשות לעצמם לשלם על מוצרים יקרים כל כך, ופה המשכורת שלכם נכנסת לתמונה. עוד בתחילת החופשה חשבו על המטרה שלשמה תרצו לחסוך את הכסף, בררו מה עלות הפריט וחסכו בהתאם. אין דבר שיעניק לכם יותר סיפוק מאשר לעבוד עבור הפריט שאתם מעוניינים לרכוש.

לחסוך בלי סיבה מיוחדת

לא חייבים לטוס לחו”ל כדי לחסוך כסף, ובהחלט אפשר לחסוך גם אם אין סיבה מיוחדת. מומלץ לפתוח חשבון בנק (אם עדיין אין לכם), ולהפקיד את הכסף לקופת חיסכון (וכך תוכלו לצבור גם ריבית). כשתרצו להשתמש בכסף שחסכתם – תוכלו למשוך את החיסכון ולרכוש מה שרק תרצו.

 

עבודה במהלך החופש הגדול יכולה להיות מועילה מכמה סיבות, כשבין היתר היא מאפשרת לכם להרוויח כסף ומעסיקה אתכם במהלך החופשה. את הכסף שתרוויחו תחסכו עבור מטרה שחשובה לכם, בין אם זה לרכישת בגדים, קניית פריט או אפילו טיסה לחו”ל. עבודה נעימה וחופשה מהנה!

 

להשאיר את המחשבות שלך