fbpx

למה כדאי לבחור מקצוע בגיל צעיר?

החיים כמבוגר הם לא תמיד פשוטים מבחינה כלכלית. בכל חודש ישנו חשבון ארוך שצריך לשלם ומתחיל בשכר הדירה או המשכנתא, עובר בחשבונות השוטפים וממשיך בקניות בסופר. אם יש לך משפחה, אנחנו מדברים על הוצאות כפולות ומכופלות. בדיוק בגלל זה, חשוב מאד להחזיק במקצוע מכניס ויציב שיכול לשלם את החשבונות בסוף כל חודש. נשמע פשוט? לא תמיד. להגיע למקצוע הנכון שתוכלו לעשות מתוך תשוקה ואהבה וגם כזה שיוכל לפרנס אתכם זה לא תמיד קל. החדשות הטובות הן, שככל שתתחילו בתהליך מגיל צעיר יותר, כך עולים הסיכויים שתצליחו למצוא את הקריירה המתאימה לכם. הנה רשימת הסיבות המקוצרת למה כדאי לבחור מקצוע בגיל צעיר וגם כמה טיפים חשובים לאיך להתחיל לעשות את זה.

לדעת כמה אתם שווים

אחד הדברים הכי חשובים לעשות מגיל צעיר הוא להבין במה אתה טוב, מה אתה אוהב וכמה אתה יכול להרוויח מזה בעתיד. אם תבדקו את סולם השכר באופן קבוע, תוכלו לגבש תמונה ברורה למדי לגבי סוגי המשרות בהן אתם מעוניינים והאם התפקידים כיום משתלמים, בין אם זה היה כך בעבר ובין אם לאו, ומתוך כך. אתה יכול לעשות אומדן של כוח ההשתכרות העתידי שלך. תחזית די מוצקה. כך למשל, מניתוח סולמות השכר בענף ההייטק עולה כי שכרם של אנשים שעסקו בתחום זה בעבר היה טוב למדי, וייתכן שהשכר הממוצע יעלה עד היום ככל שחולפות השנים. להרוויח הכנסה הגונה מאוד בתעשייה. זה באמת תחום שבו אתה יכול לשפוט שהוא יישאר יציב בעתיד ויכול להדריך אותך בתעסוקה או במחקר קשור שייקח אותך לשם.

 

להתנסות כמה שיותר

אם תשאל כמה אנשים, אפילו בשנות ה-30 לחייהם, רבים מהם יגידו לך שגם עכשיו הם לא יודעים באיזה תחום הם רוצים לעבוד. ההבנה הזו לא נפלה מהשמיים, היא הייתה תוצאה של הרבה ניסוי וטעייה מתוך שאפתנות ורצון עז להכיר את עצמו טוב יותר. אז ככל שתקדימו לעשות יותר דברים, לעבוד ביותר מקומות ולהפוך את הכישורים שלכם לזמינים לכמה שיותר מעסיקים, כך תוכלו להבטיח שאתם מכירים את עצמכם טוב יותר ובכך יש סיכוי למצוא את ההתאמה הנכונה בתנאים הקריירה המקומית שלכם בהקדם האפשרי עולה. אל תפחד לנסות כמה שאתה יכול, ואל תתחיל בהנחה שחלק מהעבודות לא עומדות ברמתך. כל עבודה כזו תקרב אותך אל המטרה הסופית של קריירה יציבה ורווחית.

לקבל את האומץ ללכת עד הסוף עם החלומות שלכם

נחזור לרגע להייטק, תחום שדורש הרבה חוצפה, אמביציה ודמיון. טכנולוגים רבים מצליחים מכיוון שהם צברו כל כך הרבה ניסיון בתחום שהם מסוגלים לדחוף את עצמם למקומות חדשים, ואף לקחת סיכונים לשם כך. לדוגמה, אם תתחיל לצבור ניסיון בתעשייה, תגיע לנקודה שבה בגיל צעיר אתה “מדבר” בשפת ההיי-טק, לא מפחד לנקוט בצעדים נועזים ומרחיקים לכת, ובדרך כלל לא. להרגיש כמו ילד בעולם מבוגרים.

כדי להפוך למקצוען בכל דבר, אתה צריך להשקיע הרבה זמן, לעשות טעויות ולעשות ניסויים פשוטים. ככל שתקדימו לעשות זאת, כך תקדימו להכניס את עצמכם לקריירה טובה ובטוחה!

כדאי לקרוא: דרושים – כאשר המשרות הטובות ביותר מוצאות אותך

להשאיר את המחשבות שלך