fbpx

עבודה בשבת: דברים שחשוב לדעת!

בין שאר הזכויות שעליכם להכיר כנער בתשלום, עליכם להיות בקיאים בחוקי שעות עבודה ומנוחה, הכוללים גם הוראות הקשורות לעבודה בשבת. מה צריך לדעת כשמתעמלים בסוף השבוע הזה? כל המידע שמולך.כאשר אתה עובד במקום עבודה ספציפי, תקבל את הזכויות והחובות שעל כל אזרח לבצע. למרות שרובנו מכירים את התחייבויותינו, כגון סכום המס שיש לשלם על פי החוק, ישנם אנשים שאינם מודעים לחלוטין לזכויותיהם,זה עלול לגרום להם להיפגע (לא בגלל זדוניות מצד צד שלישי, אלא בגלל פגיעה עצמית בזכויותיהם בגלל אי ​​הכרתם). אז נתחיל בחוק שעות העבודה, ליתר דיוק: עבודה בשבת, דברים שכדאי לדעת!

כמה שעות מנוחה מגיעות לי במהלך השבוע?

אם אתה עובד במגזר הכלכלי, עליך לדעת שברגע ששינוי חוק השבת, זכויותיך ישתנו בהתאם. בין אם אתה יהודי או לא, תוכלו לנוח. על פי החוק, לכל עובד ועובד במדינת ישראל יש תקופת מנוחה במהלך השבוע.

למעשה, (רציפה) 36 שעות מנוחה אם העובד יהודי, השאר יכללו את השבת. אם העובד אינו יהודי, המתים יכללו יום שישי או ראשון או שבת. כמובן שאיש אינו יכול לכפות הפסקה, אך גם בשנת 2020 המושג “לנוח תוך שבוע” עדיין טריקי.

 עבודה בשבת- דברים שחשוב לדעת

מנוחה שבועית היא חובה או זכות?

כתוצאה מכך מקומות מסוימים חייבים לעבוד בשבת, אך עובדים שרוצים או צריכים לעבוד בשבת יקבלו שכר שהוא 150% ומעלה מהשכר הרגיל.כמובן, בין אם לצורך פיקוח עצמי או למטרות אחרות, עבודה בשבת מחייבת עובדים, לפעמים אפילו יהודים. המונח “גויי שבת” מתייחס לעובדים לא יהודים הזקוקים לכישוריהם להפעלת חברות, עסקים, בתי חולים וכו ‘בשבת.

אילו סוגים של עסקים או מקומות פתוחים בשבת?

כידוע כולנו, בית החולים כמובן פתוח בשבתות, רשתות מזון מהיר וכן הלאה. אז מדוע רשתות המזון המהיר עובדות בשבת? אחרי הכל, זה לא קשור להשגחה רוחנית, נכון?

והכי חשוב, אם מקדונלד’ס ייסגר בשבת, איש לא ייהרג. אם כן, המדינה הצהירה שהיא יכולה להיפתח בשבת גם כשצרכים של אנשים נפגעים. הבן את הזכויות שלך, את הזכויות המגיעות לך ותחומי אחריות אלה ואחרים. כל הכבוד!

להשאיר את המחשבות שלך