fbpx

האם מותר להעסיק בני נוער כנהגים?

אם החלטתם להעסיק נער כנהג, חשוב להבין את החוקים שיש לפעול לפיהם – אחרת אתם כמעסיקים עלולים לעמוד בפני תביעות משפטיות. עיין במדריך למטה לכל הפרטים על העסקת נער.

מהן שעות העבודה של בני נוער והאם מותר להעסיק אותם כנהגים בשוטף?

אם אתם מגייסים עובדים רק כדי לנהל משימה, חשוב להבין שהעסקת בני נוער צריכה להיות כפופה לתנאים מסוימים מחמירים במיוחד. למעשה, בני נוער יכולים להפוך לנהגים רק אם יש להם רישיון נהיגה בתוקף וסיימו את תקופת הליווי של מבוגר. בנוסף לכך, על בני נוער חל איסור על פי חוק להעסיק משמרות לילה ובאופן כללי, הם יכולים לעבוד רק 40 שעות שבועיות לכל היותר. זה עובד, כמו גם חיסכון בעלויות הצי, בשל העלויות הכספיות האטרקטיביות של השכרת רכב דרך חברה מתמחה.

האם מותר להעסיק בני נוער כנהגים

מה חשוב לדעת לגבי העסקה של בני נוער?

כאמור, להעסקת בני נוער יש השלכות כלכליות עצומות על המעסיקים. קיימות הגבלות גיל להעסקת בני נוער, ולכן אסור בשום פנים ואופן להעסיק בני נוער מתחת לגיל 16 כנהגים, ובני נוער בין 16 לגיל 18 עם רישיון נהיגה בתוקף יכולים לעבוד עד 9 שעות ביום אם הם לעבוד עבור אתה עובד שישה ימים בשבוע, ואם תחליט להעסיק אותם לעבודה שישה ימים בשבוע, אתה יכול להעסיק אותם רק ל-8 שעות לכל היותר. כמו כן, החוק קובע כי בני נוער יכולים לעבוד בין השעות 06:00-22:00, ואסור להעסיק בני נוער בימי מנוחה, דהיינו בשבת. בנוסף לכך, עליכם גם להקפיד על הפסקה של לפחות 45 דקות לעובדים במהלך היום ולהקפיד על כך, במיוחד בזמן נהיגה. נהגים צעירים עלולים לפעול בפזיזות בדרכים עקב חוסר ניסיון ולכן חשוב ללוות ולהקפיד על נהלי בטיחות מחמירים שיש לעדכן בכל עת על מנת שהמעטפות שיקבלו העובדים יהיו שלמות וברמת הבטיחות הגבוהה ביותר.

הסעות לעובדים בסיום יום העבודה

אם אין מערכת הסעות עובדים, תצטרכו לשלם לעובדים עבור הסעות באמצעות תחבורה ציבורית. אם תחבורה ציבורית אינה זמינה בתום יום העבודה, אתה מחויב להסיע את העובד הביתה. השכרת רכב היא אפוא פתרון אידיאלי עבורכם כמעסיקים, שכן תוכלו לבנות צי רכבים שניתן להחליף לפי הצורך ולספק הסעות מסודרות לעובדים שלכם למקום עבודתם. בית. שימו לב שאתם עובדים עם עורך דין המתמחה בתחום דיני העבודה על מנת לדאוג למימוש זכויות העובדים שלכם. כך תוכלו לנהל נכון את העסק שלכם, אך חשוב מכך – התייחסו לעובדים שלכם בצורה חוקית והוגנת.

להשאיר את המחשבות שלך