fbpx

תאונות עבודה: המדריך המלא – noarjob

נפגעתם במהלך העבודה? אל תתייאשו! מי שנפגע במקום עבודתו/ בדרך לעבודה ובשאר נסיבות – חייב להכיר את הזכויות שלו, בין אם מדובר בזכויות רפואיות לבין אם מדובר בזכויות כלכליות. מי שנפגע ומבוטח בביטוח הלאומי ובביטוח פרטי – מומלץ שיגיש תביעה כדי לקבל את הגמלה המתאימה עבור זה שאיבד את מקור הכנסתו ואינו יכול לעבוד. בין היתר יש להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות זמנית או קבועה. אבל מתי אפשר לקבל פיצוי/ גמלה או קצבה? ואיך מממשים את הזכויות של נפגעי תאונת עבודה? הנה המדריך הקצר:

תאונת עבודה, זה יכול לקרות בכול מקום

על פי החוק הישראלי, עובדים שנפגעו כתוצאה מפגיעות עבודה יקבלו דמי פגיעה בעבודה, טיפול רפואי חינם, שיקום (במידת הצורך) וקצבת נכות זמנית או קבועה.
זכותם של עובדים לנפגעים היא עניין חשוב שלא ניתן להקל עליו, מכיוון שתאונות שעלולות לקרות בכל עת ובכל מקום יפגעו ברווחיות העובדים.
תאונות עבודה המתרחשות במקום העבודה ובסביבתו, במהלך עבודה מחוץ לחללי קבע, או קדימה ואחורה במקום העבודה. בנוסף לתאונות, ישנן כמה מחלות מקצוע העשויות לפגוע בפעילות העובדים, ונדרש גם כאן פיצוי.סוג נוסף של פציעה במקום העבודה הוא מיקרו פציעה, שהיא פגיעה בבריאות העובדים הנגרמת כתוצאה משעות עבודה ארוכות.

אז איך משיגים זכויות?

כדי להבין כיצד להשיג זכויות כמו דמי נכות, דמי פגיעה, טיפול רפואי חינם וכו ‘, חשוב להיכנס לאתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי כדי לבדוק אם יש לכם את הזכויות כולן או חלקן.
באתר זה תוכלו לבדוק את פרמטרי יישום התביעה ולהוריד את הטופס למשלוח בדואר או ברשת (ניתן להשאיר את הקובץ בתיבת השירות של הסניף “ביטוח לאומי” הסמוך לביתך).ההתאחדות לביטוח לאומי תספק סובסידיות, זכויות, הטבות וקצבאות בגין פגיעות מוכרות הקשורות בעבודה או מוגבלות זמנית / קבועה. זכויות יינתנו גם לבני משפחה של אנשים שמתו בתאונה.

תאונות עבודה המדריך המלא עידן בן אור

קבלת טיפול רפואי

כל עובד בישראל שנפגע מתאונה או מחלה זכאי לטיפול חינם בבית חולים או קופת חולים. ביטוח לאומי מאפשר לקורבנות לקבל עזרה או אפילו טיפול בעת הצורך. קופת החולים תעניק גם טיפול בחינם.

דמי פגיעה, פיצויים ונכות

הפיצויים לעובדים המזוהים כנפגעים יפוצו ב -13 השבועות הראשונים שלאחר התאונה או הפציעה. דמי ביטוח הפגיעה ישולמו על ידי האיגוד לביטוח לאומי.יש להגיש מסמכים אלה עם המסמכים הרפואיים הנחוצים. בין היתר, יש להגיש את התביעה תוך 12 חודשים מיום הפגיעה, ואם יש פוליסת ביטוח מתאימה, יש להגיש תביעה גם על חברת הביטוח הפרטית. שיעור הפגיעות יחושב בכ 75% מהשכר החודשי הממוצע.עם בירור נאות, הגיש תביעה וקבל ייעוץ מומחה – אתה יכול להמשיך להתפרנס גם לאחר תאונה תעשייתית.

להשאיר את המחשבות שלך